Jeżeli chcesz komentować kliknij na tytuł artykułu, wyświetli się tylko ten artykuł z możliwością komentowania.

wtorek, 3 listopada 2020

Prognozy przypomnienie i "paskuda" czyli prognozy nieco inaczej...

 Cykliczność występowania liczb w kolejnych losowaniach jest podstawą działania predykcji w module "Prognozy" programu "LottoCAD". Do obejrzenia na YouTube...

Prognozy cz.1 na YouTube


Prognozy cz.2 na YouTube


Prognozy cz.3 na YouTube



Ale w module "Prognozy" okresy cykli są o stałej szerokości a sposób wybierania polega na podziale częstosci w zadany stosunek procentowy liczb pobieranych z histogramów czestosci (czyli podział na liczby "zimne" - rzadziej wystepujace i liczby "gorące" czesciej wystepujace naprzemian w kolejnych okresach o stałej szerokości (ilości losowań).

Wyniki gry z zastosowaniem "prognoz" są zachęcajace i okresowo mozna liczyc na dobre prognozowane wyniki. Dlatego spróbowałem napisać skrypt który szuka podobnych zaleznosci ale nieco inaczej.
1
2
3
4
5
6
7
8
// wirtualny układ matrycy parametrów (wiersze kolumny):
// [4, 6 ,8]
// [1, 1 ,1]
// [0, 1 ,2]
// Przykład parametrów w kodzie PHP odpowiada powyższej matrycy:
$back_range = array(4,6,8); // przedziały wstecz (w trzech cyklach po 4,6,8 = 18 losowań)
$back_level = array(1,1,1); // poziom trafień w histogramie z każdego przedziału
$back_mode  = array(0,1,2); // kryteria -2:mniejszy, -1:mniejszy lub równy, 0:równy, 1:większy lub równy, 2:wiekszy
  • Okresy i zawartość okresów zadajemy parametrami. Zawartymi w tablicy prostokatnej (matrycy) np: jak powyżej
  • Parametry to matryca o ilosci wierszy = 3 elementy, natomiast kolumny to parametry dla poszczególnych okresów analizy
  • Kolejne okresy są badane a liczby spełniające kryteria są wybierane a ich wspólne elementy przechodzą selekcję (są wybierane jako prognoza, ponieważ spełniają kryteria)
  • Ponieważ cięzko jest z góry okreslić zestaw parametrów dlatego stworzyłem drugi skrypt "symulator" który losowo wybiera zestaw parametrów, szereguje je w tablicy wg skutecznosci trafień (ranking=0 jezeli żadna liczba nie trafiła lub ranking=1 /100%/ jeżeli wszystkie liczby trafiły w następnym losowaniu) od danego offsetu (przesuniecia od odtatniego losowania). Ostatnie losowanie ma offset= 0 /zero/.
Skrypty mozna pobrać z linku : Tu pobierzesz skrypty spakowane do archiwum zip Przykład jak skrypt wybiera liczby znajdziesz w komentarzu w skrypcie "paskuda-symulator" :

Skrypt paskuda

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
<php
error_reporting(5);
require_once("include/class_Utils.php");
/*
 
            Skrypt wybiera liczby które w zadanych przedziałach spełniają kryteria
            podane w ustawieniach zmiennych, dla offsetów większych niż jeden
            skrypt podaje trafienia wybranych liczb.
            Należy tak dobrać kryteria aby uzyskać najwięcej trafień.
            Ilść zakresów i kryterium jest dowolna ale ilść kryterium
            powinna być równa ilości zakresów. Należy o tym pamiętać ( float $arg );
 
Kryteria oznaczaj1 :
 
$back_range = array(4,6,8); // przedziały wstecz (pierwszy ostatnie losowanie)
$back_level = array(1,1,1); // poziom trafień w przedziałach
$back_mode  = array(0,1,2); // -2:mniejszy, -1:mniejszy lub równy, 0:równy, 1:większy lub równy, 2:wiekszy
 
wybierz liczby które w 4 ostatnich losowaniach trafione były dokładnie jeden raz
        a w następnych 6 losowaniach trafione były więcej niż 1 raz
 
*/
 
//-------------------------------------- ustawienie zmiennych---------------------------------------
 
$offsetstart=0;
$offsetstop=200;
//[ 14,  7,  ]
//[  1,  3,  ]
//[  1,  1,  ]
$back_range = array(14,7); // przedziały wstecz (pierwszy element od ostatniego losowania)
$back_level = array(1,3); // poziom trafień w przedziałach
$back_mode  = array(1,1); // liczba oznacza -2:mniejszy, -1:mniejszy lub równy, 0:równy, 1:większy lub równy, 2:wiekszy
 
// -------------------------------------------------------------------------------------------------
 
    $back_array=array($back_range,$back_level,$back_mode);
    $offset = 0; // ostatnie losowanie w bazie
     
    $cutting = $offsetstop+array_sum($back_range)+100;
    $drawtable= delphi_get_draw_arr();
    Utils::draw_to_set_array($drawtable);
    $drawtable = array_reverse($drawtable);
    $drawtable = array_splice($drawtable,0,$cutting);
    $out=array();   
         for ($offset=$offsetstart;$offset<=$offsetstop;$offset++) {   // dla każdego offsetu
        //echo "offset $offset\n";
 
            $rank=get_paskuda($drawtable,$offset,$back_array);            // wybiera paskudę
 
            if ($offset>0) {                                              // jeżeli offset>0 sprawdza trafienia tej paskudy
                $lastdraw=$offset-1;
                $xhit=array_intersect ( $rank,$drawtable[$lastdraw]);
                $countXHit = count($xhit);
                $rankcount = count($rank);
                //echo sprintf("cnt.rank : %3d, cnt.hit: %3d\n",$rankcount,$countXHit);
                if ($countXHit>0) {
                    $ranking = $countXHit/$rankcount;
                    $out[]=array("offset"=>$offset, "rank"=>$ranking,$back_array,"psk"=>$rank,"hit"=>$xhit);
                } else
                continue;
            }
 
        } // for  
        foreach ($out as $arr) {
            echo sprintf ("offset: %3d ranking: %1.2f\n%s%s",$arr['offset'],$arr['rank'],array2line("paskuda:",$arr['psk']),array2line("    hit:",$arr['hit']));
            echo params2matrix($arr[0]);
        }
 
//    for ($offset=$offsetstart;$offset<=$offsetstop;$offset++) {   // dla każdego offsetu
//        $rank=get_paskuda($drawtable,$offset,$back_array);            // wybiera paskudę
//        print array2line("paskuda : ",$rank);
//        if ($offset>0) {                                              // jeżeli offset>0 sprawdza trafienia tej paskudy
//            $lastdraw=$offset-1;
//            $xhit=array_intersect ( $rank,$drawtable[$lastdraw]);
//            echo array2line("trafila : ",$xhit); // wypisuje trafienia
//        }
//    print " ----------- offset $offset ------\n";
//    }
 
 
function array2line($title,$arr) {
$s="";
foreach($arr as $item$s.=sprintf("%2d ",$item);
$s=trim($s);
return sprintf("%s (%3d): %s\n",$title, count($arr),$s);
}
 
function params2matrix($arr) {
  $s="";
  foreach($arr as $line) {
     $s.="[ ";
     foreach($line as $par) {
           $s.=sprintf("%2d, ",$par);
     }
     $s.=" ]\n";
  }
return $s;
}
 
function get_paskuda($draw,$offset,$back_array) {       // procedura paskuda                                     // ostatnie losowanie danego offsetu
$zx=array();
$lastdraw=$offset;                                           // delkaracja tablicy zx
foreach($back_array[0] as $brkey=>$br) {                // dla kazdej tróki parametru $back_range
$blevel=$back_array[1][$brkey];
$bmode=$back_array[2][$brkey];
 
 
$x=array();
$z=array();                                              // tablice pomocnicze
// oblicza kolejne grupy wg kryterii
for ($i=0;$i<$br ;$i++) {                                // robi harmonogram liczb w zakresach z parametrami
    foreach($draw[$lastdraw] as $num)
        if (isset($z[$num]))
          $z[$num]++;
        else
          $z[$num]=1;
        $lastdraw++; // zwiększ licznik o jeden
   };
 
 
foreach($z as $nkey=>$num) {
       if ($bmode==-2) {
        //echo $num." < ".$blevel."\n";                             // dodaje liczby do tablicy $x jeżeli :
       if ($num<$blevel) $x[]=$nkey;                   // jeżeli mode==-2 (trafienia mniejsze niż $blevel)
        }
   elseif ($bmode==-1) {                              
        if ($num<=$blevel) $x[]=$nkey;                 // jak wyżej ale trafienia mniejsze
        }
   elseif ($bmode==0) {                               
        if ($num==$blevel) $x[]=$nkey;                 // jak wyżej ale trafienia równe
        }
   elseif ($bmode==1) {
        //echo $num." >= ".$blevel."\n";
        if ($num>=$blevel) $x[]=$nkey;                 // jak wyżej ale trafienia większe   
        }
   elseif ($bmode==2) {
        if ($num>$blevel) $x[]=$nkey;                  // jak wyżej ale trafienia większe lub równe
        };
    
}
 
$zx[$brkey]=$x// tablicę $x ładuje do odpowiedniej tablicy zakresu $zx
};
 
$out=$zx[0]; // bierze tablicę pierwszego zakresu
 
foreach($zx as $key=>$arr)
     if ($key>0) $out=array_intersect ( $out, $arr); // i wybiera wspólne liczby z wszystkich zakresów
return $out; // zwraca te liczby jako paskudę.
}

Skrypt paskuda, symulator

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
<php
error_reporting(5);
require_once("include/class_Utils.php");
/*
Znaleziona paskuda z parametrami jak powyżej. Prognoza znalazła
18 liczb z czego w następnym losowaniu zostało trafione 7 liczb
co stanowi skuteczność 18%. Po znalezieniu tych parametrów wpisujemy
je do skryptu paskuda i robimy analizę dla np 100 offsetów. Obserwując
wyniki patrzymy na obliczona skuteczność (ranking) stwierdzany jak
często uzyskujemy dobry wynik.
Parametry kolejnych okresów losowań są w kolumnach matrycy:
 
offset:  16 ranking: 0.39 paskuda: paskuda: ( 18): 43 34 42 22 46 32 18 58 53 75  4 13 11  9 16 63 35 40 hit: hit: (  7): 34 58 53 75 13 16 35
[ 14,  7,  ]
[  1,  3,  ]
[  1,  1,  ]
 
Jak to jest budowane? Skrypt pobiera pierwszą kolumnę (pack=0) i buduje
w okresie back=14 losowań histogram częstości wystąpień liczb. Dla mode=1 i level=1 Wybiera
z histogramu częstości te liczby które wystąpiły w tych 14 losowaniach (back=14)
wiecej lub równo (mode=1) jeden raz (level=1). Więc są to wszystkie liczby z tego zakresu.
W histogramie widać częstość a tablica jest posortowana wg częstości właśnie. Przykład:
liczba 65 w 14 losowaniach wystąpiła 7 razy, liczba 60 pieć razy a liczba 77 trzy razy.
########################## back=14 level=1 mode=1
---  pack : 0 ---
--- histo : 7  6  6  6  6  6  6  6  6  6  5  5  5  5  5  5  5  5  5  5  5  5  4  4  4  4  4  4  4  4  4  4  4  4  4  4  4  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  3  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  1  1  1  1  1  1
--- liczby:65 45 16 35 30 70 11 20 27 79 60  2 17 56 41  6 42 40 69 51 49 78 75 73 55  5 12 24  1 26  7 64 37 38 39 48 80 33 72 77 21 57  9 15 25 50 61 47 10 14 29 53 59 58 13 44 68  8 31 52 32 28 46 18 62 19 74  4 54 23 36 76 71 34 43 63 66 22 67
 
To samo robi z paczką drugą (druga kolumna parametrów) back=7 level=3 mode=1
Jak widać ma za zadanie z paczki następnych back=7 losowań, zrobic histogram
częstości i wybrać z niego liczby które wystąpiły (więcej lub równo (mode=1)
3 krotnie (level=3)). Poniżej to liczby z linii (---output)
 
--- output :65 45 16 35 30 70 11 20 27 79 60  2 17 56 41  6 42 40 69 51 49 78 75 73 55  5 12 24  1 26  7 64 37 38 39 48 80 33 72 77 21 57  9 15 25 50 61 47 10 14 29 53 59 58 13 44 68  8 31 52 32 28 46 18 62 19 74  4 54 23 36 76 71 34 43 63 66 22 67
--- select :43 34 42 22 46 32 18 58 53 75  4 13 11  9 16 63 35 40
--- output :43 34 42 22 46 32 18 58 53 75  4 13 11  9 16 63 35 40
 
teraz paczkę z pierwszej kolumny (---output) porównuje z paczką z drugiej kolumny
(---output) robi logiczną operację I (AND) na zbiorach liczb i pobiera jako paskudę
(---output) zestaw wspólny (liczb występujących w obu zbiorach)
 
 
Paczkę tę sprawdza z losowaniem następnym od losowania offset (następne losowanie)
   
*/
 
//-------------------------------------- ustawienie zmiennych---------------------------------------
    $offsetstart=0;                          // od offsetu zero ostatnie losowanie
    $offsetstop=20;                         // ilosc sprawdzanych offsetow
    $ranges["back_range"]= array(1,20);      // zakres paczek losowan (okresy)
    $ranges["back_level"]=array(0,10);       // ilosc trafien w zakresie od zero do 10
    $ranges["back_mode"]=array(-2,2);        // zakresy od -2 do 2 oznaczaja rodzaj porownania "<, <=, =, >=, >"
    $ranges["count"] = 2;                    // ilosc okresow glownych
    $iterations = 100;                      // ilosc losowan kombinacji parametr??//-------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
    $cutting = ($offsetstop-$offsetstart)+($ranges["count"]*$ranges["back_range"][1])+100;
    $drawtable= delphi_get_draw_arr();
    Utils::draw_to_set_array($drawtable);
    $drawtable = array_reverse($drawtable);
    $drawtable = array_splice($drawtable,0,$cutting);
 
 
//    $back_range = array(4,6,8); // przedzia3y wstecz (pierwszy element od ostatniego losowania)
//    $back_level = array(1,1,1); // poziom trafien w przedzia3ach
//    $back_mode  = array(1,1,1); // liczba oznacza -2:mniejszy; -1:mniejszy lub rowny 0:równy 1:wiekszy lub równy 2:wiekszy
 
 
 
// Pętla główna   
// -------------------------------------------------------------------------------------------------
 
    $items=array();
    For ($i=$ranges["back_range"][0];$i<=$ranges["back_range"][1];$i++) {
        For ($j=$ranges["back_level"][0];$j<=$ranges["back_level"][1];$j++) {
            For ($k=$ranges["back_mode"][0];$k<=$ranges["back_mode"][1];$k++) {
                $items[]=array($i,$j,$k);
            }
        }
    }
     
     
    $cnt = count($items);
     
    $out=array();
     
    do {
    $back_range = array();
    $back_level = array();
    $back_mode  = array();
        for ($i=0;$i<$ranges["count"];$i++) { // dla każdej kolumny (okresu)
            $rnd = rand(0,$cnt);
            //echo "rand: $rnd, i: $i, cnt: $cnt\n";
            $back_range[] = $items[$rnd-1][0];
            $back_level[] = $items[$rnd-1][1];
            $back_mode[]  = $items[$rnd-1][2];
        }
   
    $back_array=array($back_range,$back_level,$back_mode);
    //echo params2line($back_array);
    $offset = 0; // ostatnie losowanie w bazie
      
        for ($offset=$offsetstart;$offset<=$offsetstop;$offset++) {   // dla każdego offsetu
        //echo "offset $offset\n";
            $rank=get_paskuda($drawtable,$offset,$back_array);            // wybiera paskudę
 
            if ($offset>0) {                                              // jeżeli offset>0 sprawdza trafienia tej paskudy
                $lastdraw=$offset-1;
                $xhit=array_intersect ( $rank,$drawtable[$lastdraw]);
                $countXHit = count($xhit);
                $rankcount = count($rank);
                //echo sprintf("cnt.rank : %3d, cnt.hit: %3d\n",$rankcount,$countXHit);
                if ($countXHit>0) {
                    $ranking = $countXHit/$rankcount;
                    $out[]=array("offset"=>$offset, "rank"=>$ranking,$back_array,"psk"=>$rank,"hit"=>$xhit);
                } else
                continue;
            }
 
        } // for
    $iterations--;
    //echo "iteracja $iterations\n";
    } while ($iterations>0);
 
usort($out,"cmp");
 
foreach ($out as $arr) {
echo sprintf ("offset: %3d ranking: %1.2f %s %s\n",$arr['offset'],$arr['rank'],array2line("paskuda:",$arr['psk']),array2line("hit:",$arr['hit']));
echo params2matrix($arr[0]);
}
//echo "rank: {$out["ranking"]}";
//echo ", params:"
 
 
  
// Koniec programu zasadniczego   
// funkcje pomocnicze
 
function params2line($arr) {
  $s=sprintf("[%2d %2d %2d], [%2d %2d %2d], [%2d %2d %2d]\n",$arr[0][0],$arr[0][1],$arr[0][2],$arr[1][0],$arr[1][1],$arr[1][2],$arr[2][0],$arr[2][1],$arr[2][2]);
return $s;
}
 
function params2matrix($arr) {
  $s="";
  foreach($arr as $line) {
     $s.="[ ";
     foreach($line as $par) {
           $s.=sprintf("%2d, ",$par);
     }
     $s.=" ]\n";
  }
return $s;
}
 
 
function array2line($title,$arr) {
$s="";
foreach($arr as $item$s.=sprintf("%2d ",$item);
$s=trim($s);
return sprintf("%s (%3d): %s",$title, count($arr),$s);
}
 
function get_paskuda($draw,$offset,$back_array) {       // procedura paskuda                                     // ostatnie losowanie danego offsetu
$zx=array();
$lastdraw=$offset;                                           // delkaracja tablicy zx
foreach($back_array[0] as $brkey=>$br) {                // dla kazdej tróki parametru $back_range
$blevel=$back_array[1][$brkey];
$bmode=$back_array[2][$brkey];
//echo "########################## back=$br level=$blevel mode=$bmode\n";
$x=array();
$z=array();                                              // tablice pomocnicze
// oblicza kolejne grupy wg kryterii
for ($i=0;$i<$br ;$i++) {                                // robi harmonogram liczb w zakresach z parametrami
    foreach($draw[$lastdraw] as $num)   $z[$num]++;
    $lastdraw++; // zwiększ licznik o jeden
   };
    arsort($z);
    //echo "---  pack : $brkey ---\n";
    //echo "--- histo :",Utils::printTicket($z),"\n";
    //echo "--- liczby:",Utils::printTicket(array_keys($z)),"\n";
     
foreach($z as $nkey=>$num) {
       if ($bmode==-2) {                               // dodaje liczby do tablicy $x jeżeli :
       if ($num<$blevel) $x[]=$nkey;                   // jeżeli mode==-2 (trafienia mniejsze niż $blevel)
        }
   elseif ($bmode==-1) {                              
        if ($num<=$blevel) $x[]=$nkey;                 // jak wyżej ale trafienia mniejsze
        }
   elseif ($bmode==0) {                               
        if ($num==$blevel) $x[]=$nkey;                 // jak wyżej ale trafienia równe
        }
   elseif ($bmode==1) {                           
        if ($num>=$blevel) $x[]=$nkey;                 // jak wyżej ale trafienia większe   
        }
   elseif ($bmode==2) {
        if ($num>$blevel) $x[]=$nkey;                  // jak wyżej ale trafienia większe lub równe
        };
}
 
$zx[$brkey]=$x// tablicę $x ładuje do odpowiedniej tablicy zakresu $zx
};
 
 
$out=$zx[0]; // bierze tablicę pierwszego zakresu
 
//echo "offset: $offset  -------------------\n";
//echo "lastdraw: $lastdraw  ---------------\n";
//echo params2matrix($back_array);
foreach($zx as $key=>$arr) {
  //  echo "--- output :",Utils::printTicket($out),"\n";
    if ($key>0) $out=array_intersect ( $arr,$out); // i wybiera wspólne liczby z wszystkich zakresów
  //  echo "--- select :",Utils::printTicket($arr),"\n";
  //  echo "--- output :",Utils::printTicket($out),"\n";  
    }
return $out; // zwraca te liczby jako paskudę.
}
 
 
function cmp($a, $b)
{
    if ($a["rank"] == $b["rank"]) {
        return 0;
    }
    return ($a["rank"] < $b["rank"]) ? 1 : -1;
}