Cykliczność występowania liczb w kolejnych losowaniach jest podstawą działania predykcji w module "Prognozy" programu "LottoCAD". Do obejrzenia na YouTube...
Ale w module "Prognozy" okresy cykli są o stałej szerokości a sposób wybierania polega na podziale częstosci w zadany stosunek procentowy liczb pobieranych z histogramów czestosci (czyli podział na liczby "zimne" - rzadziej wystepujace i liczby "gorące" czesciej wystepujace naprzemian w kolejnych okresach o stałej szerokości (ilości losowań).
Wyniki gry z zastosowaniem "prognoz" są zachęcajace i okresowo mozna liczyc na dobre prognozowane wyniki. Dlatego spróbowałem napisać skrypt który szuka podobnych zaleznosci ale nieco inaczej.1 2 3 4 5 6 7 8 | // wirtualny układ matrycy parametrów (wiersze kolumny): // [4, 6 ,8] // [1, 1 ,1] // [0, 1 ,2] // Przykład parametrów w kodzie PHP odpowiada powyższej matrycy: $back_range = array (4,6,8); // przedziały wstecz (w trzech cyklach po 4,6,8 = 18 losowań) $back_level = array (1,1,1); // poziom trafień w histogramie z każdego przedziału $back_mode = array (0,1,2); // kryteria -2:mniejszy, -1:mniejszy lub równy, 0:równy, 1:większy lub równy, 2:wiekszy |
- Okresy i zawartość okresów zadajemy parametrami. Zawartymi w tablicy prostokatnej (matrycy) np: jak powyżej
- Parametry to matryca o ilosci wierszy = 3 elementy, natomiast kolumny to parametry dla poszczególnych okresów analizy
- Kolejne okresy są badane a liczby spełniające kryteria są wybierane a ich wspólne elementy przechodzą selekcję (są wybierane jako prognoza, ponieważ spełniają kryteria)
- Ponieważ cięzko jest z góry okreslić zestaw parametrów dlatego stworzyłem drugi skrypt "symulator" który losowo wybiera zestaw parametrów, szereguje je w tablicy wg skutecznosci trafień (ranking=0 jezeli żadna liczba nie trafiła lub ranking=1 /100%/ jeżeli wszystkie liczby trafiły w następnym losowaniu) od danego offsetu (przesuniecia od odtatniego losowania). Ostatnie losowanie ma offset= 0 /zero/.
Skrypt paskuda
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 | <php error_reporting (5); require_once ( "include/class_Utils.php" ); /* Skrypt wybiera liczby które w zadanych przedziałach spełniają kryteria podane w ustawieniach zmiennych, dla offsetów większych niż jeden skrypt podaje trafienia wybranych liczb. Należy tak dobrać kryteria aby uzyskać najwięcej trafień. Ilść zakresów i kryterium jest dowolna ale ilść kryterium powinna być równa ilości zakresów. Należy o tym pamiętać ( float $arg ); Kryteria oznaczaj1 : $back_range = array(4,6,8); // przedziały wstecz (pierwszy ostatnie losowanie) $back_level = array(1,1,1); // poziom trafień w przedziałach $back_mode = array(0,1,2); // -2:mniejszy, -1:mniejszy lub równy, 0:równy, 1:większy lub równy, 2:wiekszy wybierz liczby które w 4 ostatnich losowaniach trafione były dokładnie jeden raz a w następnych 6 losowaniach trafione były więcej niż 1 raz */ //-------------------------------------- ustawienie zmiennych--------------------------------------- $offsetstart =0; $offsetstop =200; //[ 14, 7, ] //[ 1, 3, ] //[ 1, 1, ] $back_range = array (14,7); // przedziały wstecz (pierwszy element od ostatniego losowania) $back_level = array (1,3); // poziom trafień w przedziałach $back_mode = array (1,1); // liczba oznacza -2:mniejszy, -1:mniejszy lub równy, 0:równy, 1:większy lub równy, 2:wiekszy // ------------------------------------------------------------------------------------------------- $back_array = array ( $back_range , $back_level , $back_mode ); $offset = 0; // ostatnie losowanie w bazie $cutting = $offsetstop + array_sum ( $back_range )+100; $drawtable = delphi_get_draw_arr(); Utils::draw_to_set_array( $drawtable ); $drawtable = array_reverse ( $drawtable ); $drawtable = array_splice ( $drawtable ,0, $cutting ); $out = array (); for ( $offset = $offsetstart ; $offset <= $offsetstop ; $offset ++) { // dla każdego offsetu //echo "offset $offset\n"; $rank =get_paskuda( $drawtable , $offset , $back_array ); // wybiera paskudę if ( $offset >0) { // jeżeli offset>0 sprawdza trafienia tej paskudy $lastdraw = $offset -1; $xhit = array_intersect ( $rank , $drawtable [ $lastdraw ]); $countXHit = count ( $xhit ); $rankcount = count ( $rank ); //echo sprintf("cnt.rank : %3d, cnt.hit: %3d\n",$rankcount,$countXHit); if ( $countXHit >0) { $ranking = $countXHit / $rankcount ; $out []= array ( "offset" => $offset , "rank" => $ranking , $back_array , "psk" => $rank , "hit" => $xhit ); } else continue ; } } // for foreach ( $out as $arr ) { echo sprintf ( "offset: %3d ranking: %1.2f\n%s%s" , $arr [ 'offset' ], $arr [ 'rank' ],array2line( "paskuda:" , $arr [ 'psk' ]),array2line( " hit:" , $arr [ 'hit' ])); echo params2matrix( $arr [0]); } // for ($offset=$offsetstart;$offset<=$offsetstop;$offset++) { // dla każdego offsetu // $rank=get_paskuda($drawtable,$offset,$back_array); // wybiera paskudę // print array2line("paskuda : ",$rank); // if ($offset>0) { // jeżeli offset>0 sprawdza trafienia tej paskudy // $lastdraw=$offset-1; // $xhit=array_intersect ( $rank,$drawtable[$lastdraw]); // echo array2line("trafila : ",$xhit); // wypisuje trafienia // } // print " ----------- offset $offset ------\n"; // } function array2line( $title , $arr ) { $s = "" ; foreach ( $arr as $item ) $s .=sprintf( "%2d " , $item ); $s =trim( $s ); return sprintf( "%s (%3d): %s\n" , $title , count ( $arr ), $s ); } function params2matrix( $arr ) { $s = "" ; foreach ( $arr as $line ) { $s .= "[ " ; foreach ( $line as $par ) { $s .=sprintf( "%2d, " , $par ); } $s .= " ]\n" ; } return $s ; } function get_paskuda( $draw , $offset , $back_array ) { // procedura paskuda // ostatnie losowanie danego offsetu $zx = array (); $lastdraw = $offset ; // delkaracja tablicy zx foreach ( $back_array [0] as $brkey => $br ) { // dla kazdej tróki parametru $back_range $blevel = $back_array [1][ $brkey ]; $bmode = $back_array [2][ $brkey ]; $x = array (); $z = array (); // tablice pomocnicze // oblicza kolejne grupy wg kryterii for ( $i =0; $i < $br ; $i ++) { // robi harmonogram liczb w zakresach z parametrami foreach ( $draw [ $lastdraw ] as $num ) if (isset( $z [ $num ])) $z [ $num ]++; else $z [ $num ]=1; $lastdraw ++; // zwiększ licznik o jeden }; foreach ( $z as $nkey => $num ) { if ( $bmode ==-2) { //echo $num." < ".$blevel."\n"; // dodaje liczby do tablicy $x jeżeli : if ( $num < $blevel ) $x []= $nkey ; // jeżeli mode==-2 (trafienia mniejsze niż $blevel) } elseif ( $bmode ==-1) { if ( $num <= $blevel ) $x []= $nkey ; // jak wyżej ale trafienia mniejsze } elseif ( $bmode ==0) { if ( $num == $blevel ) $x []= $nkey ; // jak wyżej ale trafienia równe } elseif ( $bmode ==1) { //echo $num." >= ".$blevel."\n"; if ( $num >= $blevel ) $x []= $nkey ; // jak wyżej ale trafienia większe } elseif ( $bmode ==2) { if ( $num > $blevel ) $x []= $nkey ; // jak wyżej ale trafienia większe lub równe }; } $zx [ $brkey ]= $x ; // tablicę $x ładuje do odpowiedniej tablicy zakresu $zx }; $out = $zx [0]; // bierze tablicę pierwszego zakresu foreach ( $zx as $key => $arr ) if ( $key >0) $out = array_intersect ( $out , $arr ); // i wybiera wspólne liczby z wszystkich zakresów return $out ; // zwraca te liczby jako paskudę. } |
Skrypt paskuda, symulator
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 | <php error_reporting (5); require_once ( "include/class_Utils.php" ); /* Znaleziona paskuda z parametrami jak powyżej. Prognoza znalazła 18 liczb z czego w następnym losowaniu zostało trafione 7 liczb co stanowi skuteczność 18%. Po znalezieniu tych parametrów wpisujemy je do skryptu paskuda i robimy analizę dla np 100 offsetów. Obserwując wyniki patrzymy na obliczona skuteczność (ranking) stwierdzany jak często uzyskujemy dobry wynik. Parametry kolejnych okresów losowań są w kolumnach matrycy: offset: 16 ranking: 0.39 paskuda: paskuda: ( 18): 43 34 42 22 46 32 18 58 53 75 4 13 11 9 16 63 35 40 hit: hit: ( 7): 34 58 53 75 13 16 35 [ 14, 7, ] [ 1, 3, ] [ 1, 1, ] Jak to jest budowane? Skrypt pobiera pierwszą kolumnę (pack=0) i buduje w okresie back=14 losowań histogram częstości wystąpień liczb. Dla mode=1 i level=1 Wybiera z histogramu częstości te liczby które wystąpiły w tych 14 losowaniach (back=14) wiecej lub równo (mode=1) jeden raz (level=1). Więc są to wszystkie liczby z tego zakresu. W histogramie widać częstość a tablica jest posortowana wg częstości właśnie. Przykład: liczba 65 w 14 losowaniach wystąpiła 7 razy, liczba 60 pieć razy a liczba 77 trzy razy. ########################## back=14 level=1 mode=1 --- pack : 0 --- --- histo : 7 6 6 6 6 6 6 6 6 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1 1 1 1 1 1 --- liczby:65 45 16 35 30 70 11 20 27 79 60 2 17 56 41 6 42 40 69 51 49 78 75 73 55 5 12 24 1 26 7 64 37 38 39 48 80 33 72 77 21 57 9 15 25 50 61 47 10 14 29 53 59 58 13 44 68 8 31 52 32 28 46 18 62 19 74 4 54 23 36 76 71 34 43 63 66 22 67 To samo robi z paczką drugą (druga kolumna parametrów) back=7 level=3 mode=1 Jak widać ma za zadanie z paczki następnych back=7 losowań, zrobic histogram częstości i wybrać z niego liczby które wystąpiły (więcej lub równo (mode=1) 3 krotnie (level=3)). Poniżej to liczby z linii (---output) --- output :65 45 16 35 30 70 11 20 27 79 60 2 17 56 41 6 42 40 69 51 49 78 75 73 55 5 12 24 1 26 7 64 37 38 39 48 80 33 72 77 21 57 9 15 25 50 61 47 10 14 29 53 59 58 13 44 68 8 31 52 32 28 46 18 62 19 74 4 54 23 36 76 71 34 43 63 66 22 67 --- select :43 34 42 22 46 32 18 58 53 75 4 13 11 9 16 63 35 40 --- output :43 34 42 22 46 32 18 58 53 75 4 13 11 9 16 63 35 40 teraz paczkę z pierwszej kolumny (---output) porównuje z paczką z drugiej kolumny (---output) robi logiczną operację I (AND) na zbiorach liczb i pobiera jako paskudę (---output) zestaw wspólny (liczb występujących w obu zbiorach) Paczkę tę sprawdza z losowaniem następnym od losowania offset (następne losowanie) */ //-------------------------------------- ustawienie zmiennych--------------------------------------- $offsetstart =0; // od offsetu zero ostatnie losowanie $offsetstop =20; // ilosc sprawdzanych offsetow $ranges [ "back_range" ]= array (1,20); // zakres paczek losowan (okresy) $ranges [ "back_level" ]= array (0,10); // ilosc trafien w zakresie od zero do 10 $ranges [ "back_mode" ]= array (-2,2); // zakresy od -2 do 2 oznaczaja rodzaj porownania "<, <=, =, >=, >" $ranges [ "count" ] = 2; // ilosc okresow glownych $iterations = 100; // ilosc losowan kombinacji parametr??//------------------------------------------------------------------------------------------------------- $cutting = ( $offsetstop - $offsetstart )+( $ranges [ "count" ]* $ranges [ "back_range" ][1])+100; $drawtable = delphi_get_draw_arr(); Utils::draw_to_set_array( $drawtable ); $drawtable = array_reverse ( $drawtable ); $drawtable = array_splice ( $drawtable ,0, $cutting ); // $back_range = array(4,6,8); // przedzia3y wstecz (pierwszy element od ostatniego losowania) // $back_level = array(1,1,1); // poziom trafien w przedzia3ach // $back_mode = array(1,1,1); // liczba oznacza -2:mniejszy; -1:mniejszy lub rowny 0:równy 1:wiekszy lub równy 2:wiekszy // Pętla główna // ------------------------------------------------------------------------------------------------- $items = array (); For ( $i = $ranges [ "back_range" ][0]; $i <= $ranges [ "back_range" ][1]; $i ++) { For ( $j = $ranges [ "back_level" ][0]; $j <= $ranges [ "back_level" ][1]; $j ++) { For ( $k = $ranges [ "back_mode" ][0]; $k <= $ranges [ "back_mode" ][1]; $k ++) { $items []= array ( $i , $j , $k ); } } } $cnt = count ( $items ); $out = array (); do { $back_range = array (); $back_level = array (); $back_mode = array (); for ( $i =0; $i < $ranges [ "count" ]; $i ++) { // dla każdej kolumny (okresu) $rnd = rand(0, $cnt ); //echo "rand: $rnd, i: $i, cnt: $cnt\n"; $back_range [] = $items [ $rnd -1][0]; $back_level [] = $items [ $rnd -1][1]; $back_mode [] = $items [ $rnd -1][2]; } $back_array = array ( $back_range , $back_level , $back_mode ); //echo params2line($back_array); $offset = 0; // ostatnie losowanie w bazie for ( $offset = $offsetstart ; $offset <= $offsetstop ; $offset ++) { // dla każdego offsetu //echo "offset $offset\n"; $rank =get_paskuda( $drawtable , $offset , $back_array ); // wybiera paskudę if ( $offset >0) { // jeżeli offset>0 sprawdza trafienia tej paskudy $lastdraw = $offset -1; $xhit = array_intersect ( $rank , $drawtable [ $lastdraw ]); $countXHit = count ( $xhit ); $rankcount = count ( $rank ); //echo sprintf("cnt.rank : %3d, cnt.hit: %3d\n",$rankcount,$countXHit); if ( $countXHit >0) { $ranking = $countXHit / $rankcount ; $out []= array ( "offset" => $offset , "rank" => $ranking , $back_array , "psk" => $rank , "hit" => $xhit ); } else continue ; } } // for $iterations --; //echo "iteracja $iterations\n"; } while ( $iterations >0); usort( $out , "cmp" ); foreach ( $out as $arr ) { echo sprintf ( "offset: %3d ranking: %1.2f %s %s\n" , $arr [ 'offset' ], $arr [ 'rank' ],array2line( "paskuda:" , $arr [ 'psk' ]),array2line( "hit:" , $arr [ 'hit' ])); echo params2matrix( $arr [0]); } //echo "rank: {$out["ranking"]}"; //echo ", params:" // Koniec programu zasadniczego // funkcje pomocnicze function params2line( $arr ) { $s =sprintf( "[%2d %2d %2d], [%2d %2d %2d], [%2d %2d %2d]\n" , $arr [0][0], $arr [0][1], $arr [0][2], $arr [1][0], $arr [1][1], $arr [1][2], $arr [2][0], $arr [2][1], $arr [2][2]); return $s ; } function params2matrix( $arr ) { $s = "" ; foreach ( $arr as $line ) { $s .= "[ " ; foreach ( $line as $par ) { $s .=sprintf( "%2d, " , $par ); } $s .= " ]\n" ; } return $s ; } function array2line( $title , $arr ) { $s = "" ; foreach ( $arr as $item ) $s .=sprintf( "%2d " , $item ); $s =trim( $s ); return sprintf( "%s (%3d): %s" , $title , count ( $arr ), $s ); } function get_paskuda( $draw , $offset , $back_array ) { // procedura paskuda // ostatnie losowanie danego offsetu $zx = array (); $lastdraw = $offset ; // delkaracja tablicy zx foreach ( $back_array [0] as $brkey => $br ) { // dla kazdej tróki parametru $back_range $blevel = $back_array [1][ $brkey ]; $bmode = $back_array [2][ $brkey ]; //echo "########################## back=$br level=$blevel mode=$bmode\n"; $x = array (); $z = array (); // tablice pomocnicze // oblicza kolejne grupy wg kryterii for ( $i =0; $i < $br ; $i ++) { // robi harmonogram liczb w zakresach z parametrami foreach ( $draw [ $lastdraw ] as $num ) $z [ $num ]++; $lastdraw ++; // zwiększ licznik o jeden }; arsort( $z ); //echo "--- pack : $brkey ---\n"; //echo "--- histo :",Utils::printTicket($z),"\n"; //echo "--- liczby:",Utils::printTicket(array_keys($z)),"\n"; foreach ( $z as $nkey => $num ) { if ( $bmode ==-2) { // dodaje liczby do tablicy $x jeżeli : if ( $num < $blevel ) $x []= $nkey ; // jeżeli mode==-2 (trafienia mniejsze niż $blevel) } elseif ( $bmode ==-1) { if ( $num <= $blevel ) $x []= $nkey ; // jak wyżej ale trafienia mniejsze } elseif ( $bmode ==0) { if ( $num == $blevel ) $x []= $nkey ; // jak wyżej ale trafienia równe } elseif ( $bmode ==1) { if ( $num >= $blevel ) $x []= $nkey ; // jak wyżej ale trafienia większe } elseif ( $bmode ==2) { if ( $num > $blevel ) $x []= $nkey ; // jak wyżej ale trafienia większe lub równe }; } $zx [ $brkey ]= $x ; // tablicę $x ładuje do odpowiedniej tablicy zakresu $zx }; $out = $zx [0]; // bierze tablicę pierwszego zakresu //echo "offset: $offset -------------------\n"; //echo "lastdraw: $lastdraw ---------------\n"; //echo params2matrix($back_array); foreach ( $zx as $key => $arr ) { // echo "--- output :",Utils::printTicket($out),"\n"; if ( $key >0) $out = array_intersect ( $arr , $out ); // i wybiera wspólne liczby z wszystkich zakresów // echo "--- select :",Utils::printTicket($arr),"\n"; // echo "--- output :",Utils::printTicket($out),"\n"; } return $out ; // zwraca te liczby jako paskudę. } function cmp( $a , $b ) { if ( $a [ "rank" ] == $b [ "rank" ]) { return 0; } return ( $a [ "rank" ] < $b [ "rank" ]) ? 1 : -1; } |